gracecherry.reismee.nl

dag 5

Dag 5 was al weer aangebroken. We hebben een goede nacht gehad op een camping in het centrum van Metz. Maar de tocht gaat door. Met wat hulp van gps hebben we een prachtige route gevonden die ons rechtsreeks naar Nancy leidde, hiervoor hoefden we alleen maar de Moezel te volgen. Zo nu en dan werden we over onverharde wegen geleid en we hebben zelfs de fiets onder een afgesloten slagboom moeten schuiven om door te kunnen, maar behalve dat was het een prima route. Eenmaal in Nancy zijn we even in het park wezen lunchen. Toen we na de lunch de stad doorfietsten waren we toch wel erg blij dat het zondag was en dus rustig. Na een rondje Nancy zijn we verder gefietst naar Charmes, daar zijn we net aangekomen. Een mooi klein stadje die ons morgen blijkbaar het hart van de Vogezen zal laten zien. We kwamen lekker vroeg aan op de camping (waar overigens meerdere trekkers zijn) en hebben dus alle tijd om ons fysiek én geestelijk voor te bereiden op de barre tocht van morgen. Ons tentje ligt precies aan de Moezel en zal absoluut meewerken aan ontspanning voor vannacht. Morgen beginnen namelijk de échte steile bergen en we zien net dat er ook nog een hoop regen op komst is. Hopelijk kunnen we de regenbui voor zijn en lekker wat (kilo)meters maken. Fijne avond!

Myriam

Wat gaan jullie goed, petje af! Veel succes in de bergen en vergeet niet ervan te genieten. Groetjes Myriam