gracecherry.reismee.nl

Dag 7

Lieve volgers, Na twee dagen van rust op de camping, eindelijk dan het laatste reisverslag. Nadat we een heerlijke nachtrust hadden gehad in een hotel in Vertron en hadden genoten van een koninklijk ontbijt waar je U tegen zegt (croissants, heerlijke broodjes, allerlei soorten beleg, yoghurt en fruit en ook nog een liter verse koffie) zijn we de volgende ochtend in de stromende regen begonnen aan de laatste etappe van ons fietsavontuur. Het begon met een hele pittige klim op de Col D'oderen, hoogte 884 meter. Als we nog niet wakker waren door de lekkere koffie dan werd je wel klaarwakker van zo'n klim. Na een uur lang klimmen waren we eindelijk op de top. Yes we did it! Een gevoel van euforie, we hebben de berg klein gekregen. Nu dachten wij lekker afdalen, heerlijk de beentjes stilhouden en hup naar beneden rollen. Daar kwam al heel snel verandering in toen we in de gaten kregen hoe gevaarlijk het allemaal was, nat wegdek, haarspeld bochten, auto's die voorbij sjezen, brrrrr, we kregen er de rillingen van. Met voor- en achtereen ingegrepen heel voorzichtig afdalen. Eenmaal beneden was de opluchting enorm. Nu richting de grens van Zwitserland. Van dorp naar dorp, met zo nu en dan nog een pittige klim. Vanaf Dannemarie in Frankrijk werd Porrentruy al aangegeven wat overigens directer naar Biel leidde. Nog een klim naar Pfetterhouse en we fietsten zo Zwitserland binnen. Exact 17 over 5 op dinsdag 29 juli 2014. Jammer eigenlijk, want de douanepost was al gesloten, we hadden namelijk graag met hen op de foto gewild. Maar goed, we moesten verder. Onze tocht hebben we vervolgd totdat er tunnels kwamen waar ook auto's doorheen mochten, daar dachten wij weer aan de vreselijke afdaling op de Col D'oderen en vonden dit toch te gevaarlijk. Met de trein zijn we door de tunnels gegaan en daarna weer fietsend richting Sutz-lattringen. We werden heel hartelijk ontvangen door de familie Van der Veer van camping Lindenhof. Eindelijk na een week lang fietsen konden we ons tentje opzetten voor meerdere dagen. Vanavond gaan we het vuurwerk bekijken aan de Bieler See vanwege de nationale feestdag van Zwitserland. Zaterdag gaan we weer met de trein terug naar het mooie Eindhoven. Wij zeggen tschüss, fijn dat jullie meegereisd zijn! Grace en Cherry P.s. De foto's volgen nog. Het uploaden via de telefoon is moeilijker dan we dachten.

Lieke

Knap gedaan! Petje af, en wat fijn dat het allemaal goed is gegaan. Het was fijn en leuk om met jullie mee te mogen reizen.Lekker nog even relaxen (hopelijk werkt het weer wat mee) en een goede terug reis!

Jacobus

Geweldig gedaan! Was heel blij met het sms'je dat jullie op Lindenhof waren aangeland. Morgen goede treinreis gewenst. xx

Elly

Zo wat goed van jullie! Ik kon n paar dagen niet op internet vandaar dat ik niet eerder kon reageren. Een hele prestatie hoor. Nu al plannen maken voor volgend jaar? Geniet nog van jullie vakantie en tot ziens, groetjes